Mākslas pedagoģe: Bērniem ir svarīga tikšanās un būšana kopā
Elīne Buka, kura mākslu skolā “Kultūras Patnis” vada interešu izglītības nodarbības bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, uzsver, ka bērnus aizrauj ne tikai māksla un iespēja izpausties, bet arī tikšanās prieks un būšana kopā ar citiem bērniem.
Elīne Buka, kura mākslu skolā “Kultūras Patnis” vada interešu izglītības nodarbības bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, uzsver, ka bērnus aizrauj ne tikai māksla un iespēja izpausties, bet arī tikšanās prieks un būšana kopā ar citiem bērniem.
Mākslas nodarbības notiek nelielās grupās, pulcējot līdz 10 bērniem. To ilgums
ir aptuveni pusotra stunda un katrā nodarbībā cenšamies pamēģināt kaut ko
jaunu – darboties ar krāsām, flomasteriem, krītiņiem, maketiem un aplikāciju
papīru. Ir bērni, kuri labprāt darbotos tikai ar krāsām, neizmantojot otas, bet
krāsojot ar pirkstiem, kā arī bērni, kurus nepieciešams iedrošināt – ņemt rokās
otru un mēģināt. Cenšamies nodarbībās integrēt arī pēc iespējas vairāk taktilās
stimulācijas, lai bērni attīstītu sīko motoriku.
Patiesībā ieguvums ir ne tikai iespēja izpausties radoši un darboties ar
dažādiem mākslas veidiem, bet arī tikšanās un iepazīšanās prieks. Bērniem ir
nepieciešams laiks, lai pierastu pie jaunās vides, pie skolotājiem un vienam pie
otra, bet, tiklīdz tas ir noticis, rodas jaunas draudzības. Sekojam līdzi ar tam,
kuriem bērniem veidojas labāks kontakts un draudzība, pēc tam organizējot
darbošanos pāros, lai sekmētu arī viņu savstarpējo komunikāciju.
Šīs nodarbības ir vērtīgas arī vecākiem, jo, kamēr ar bērniem darbojamies mēs
– divas skolotājas un asistents – vecākiem ir mirklis atelpas, lai dotos savos
darbos. Lai nodarbība ritētu pēc iespējas veiksmīgāk, to vada vairāki pedagogi
un asistents, jo bērni mēdz būt dažādos noskaņojumos, piemēram, noguruma
dēļ var sākt niķoties un tad jāsapieslēdzas asistentam jeb auklītei, lai varētu
turpināt.
Ikvienai ģimenei, kam ir interese par nodarbībām, ieteiktu nāk un mēģināt,
tiklīdz būs iespējams atgriezties pie klātienes tikšanās reizēm. Vienīgais, kas
jādara, iepriekš jāinformē par bērna rakstura un uzvedības specifikas iezīmēm.
Tikai tad, kad bērns atnāk uz nodarbību un izmēģina spēkus vienā vai otrā
mākslas veidā, var saprast, kā bērns jutīsies grupā.
Mākslas nodarbības palīdz atvērties un sniedz virkni pozitīvu emociju, tāpēc es
noteikti iesaku pieteikties, nākt un mēģināt!